• "Evolva" en "Coöperatie Verbinden Leiden"

    verbindend leiden

 

Lees meer

  • Nieuwsflits

    Zorg aan Zet wordt vanaf 1 januari kartrekker

    Download de nieuwsflits in PDF Formaat.

    Lees Meer
  • Duurzame samenwerking zorg, techniek en onderwijs rondom werkplekleren

    Duurzame samenwerking zorg, techniek en onderwijs rondom werkplekleren

    De kern van Evolva, "Evolva werkplekleren 3.0",  is de duurzame samenwerking van zorgorganisaties, opleidingsinstituten en techniek-ondernemers. Iedere dag werken, leren en creëren we samen. De eigen werkplek is onze leeromgeving. Met werkelijke problemen, complexe en minder complexe, uit de dagelijkse arbeidspraktijk. Kennisdelen is de kern van onze verbinding. En dat over de grenzen van de eigen organisatie heen én verbonden met alle Evolva-deelnemers. Het maakt ons veel wendbaarder voor en in de toekomst.

    Wij zijn SGL, Gilde Opleidingen, Zuyd Hogeschool, Zorg aan Zet, Fontys, Meandergroep, Levanto, Radar, SIM Leer Werk

    Lees Meer
  • Is werkplekleren een proven concept? Projectadviseur Hans Jonker: “Ja!”

    Is werkplekleren een proven concept?  Projectadviseur Hans Jonker: “Ja!”

    Toen we een jaar of twee geleden met Evolva en werkplekleren begonnen, startten we met een vrij beperkte, algemene definiëring: werkplekleren vindt plaats in reële arbeidssituaties als leeromgeving en de leerobjecten zijn de dagdagelijkse verbeterpotenties uit de praktijk. De opdracht die Hans kreeg van de stuurgroep: is dit een proven concept? Oftewel: is werkplekleren een model, een gedachtengoed dat daadwerkelijk bruikbaarheidswaarde heeft en dat zich in de praktijk gaat bewijzen? De hele korte samenvatting is: “Ja.” De iets uitgebreidere – met acht aanbevelingen - vind je hieronder.

    Lees Meer
  • Werkplek Leren 3.0 en Verbindend Leiden

    Werkplek Leren 3.0 en Verbindend Leiden

    Werkplek Leren 3.0 en Verbindend Leiden is er voor iedereen die zoekt naar nieuwe aanknopingspunten om de leiderschapsvraagstukken van de steeds knellender wordende arbeidsmarkt aan te pakken. We zijn er voor iedereen die denkt dat het anders kan, mensgericht met vertrouwen in de eigen kracht van mensen. Maar ook slimmer, innovatiever en leuker. En voor al diegenen die kritisch durven toegeven dat ze nog niet weten hoe ermee te beginnen.

    Lees Meer
  • 1

Innovatie en verandertrajecten binnen zorgorganisaties? Zuyd Hogeschool heeft er dagelijks mee te maken. Werken en leren, leren en werken, het loopt door elkaar heen en het één versterkt het ander. De vraag is steeds: Hoe zorg ik dat mijn medewerkers competent blijven en de organisatie steeds de gewenste prestaties levert? Bart van Dolderen, senior docent faculteit gezondheidszorg/lectoraat employability bij Zuyd Hogeschool vertelt ons over de nieuwe Leergang Expert Werkplekleren die in september 2016 van start gaat.

“Experts Werkplekleren zitten heel dicht tegen directie, raden van bestuur en management aan. Niet alleen om hen te ondersteunen en te adviseren bij de introductie van het werkplekleren, maar ook omdat werkplekleren alleen kan slagen als het management er volledig achterstaat en leren op de werkplek daadwerkelijk mogelijk maakt.”

“De Leergang Expert Werkplekleren doe je in combinatie met je werk. Theorie en uitvoering worden gekoppeld aan concrete opdrachten uit de praktijk. Tijdens de opleiding werk je intensief samen met de belangrijkste stakeholders binnen je organisatie. Voortdurend communiceren met elkaar is essentieel.”

Wat moet een expert werkplekleren kunnen?

  1. Een analyse maken van het leervermogen van de organisatie en de organisatieperformance: hoe sterk is de organisatie om steeds opnieuw de gewenste prestatie te leveren?
  2. Die vraag omzetten in een doelstelling: wat willen we bereiken met de organisatie en de medewerkers?
  3. Hoe gaan we dat realiseren? Wat zijn de (leer-)technologische mogelijkheden binnen deze organisatie en welke e-didactiek zet ik in om een leertraject op deze werkplek te ontwerpen?
  4. Formuleren van verbetervoorstellen
  5. De meest kansrijke voorstellen selecteren (“dáár wil ik een leerwerkarrangement van maken”), deze uitwerken en vervolgens uitvoeren of de uitvoering begeleiden.
  6. Evalueren, effecten meten en bijstellen.

De leergang bestaat uit drie modules:
Module 1: Analyse en advisering over competentieontwikkeling in de organisatie
Module 2: Ontwikkelen van leerwerkarrangementen voor medewerkers met inzet van leertechnologie
Module 3: Uitvoeren van leerwerkarrangementen, evalueren en advies.

Concreet:

Voor wie : opleidingskundigen, HR-professionals en docenten.
Toelatingseisen : Diploma Hbo/bachelor diploma, aantoonbare didactische of onderwijskundige kennis en ervaring, werkzaam in een instelling die werkplekleren vormgeeft.
Studieduur : 18 maanden
Starten : september 2015
Studie-uren : 4 uur per 14 dagen
Studiebelasting : 14 uur per week
Waar :  Zuyd Heerlen
Kosten :  € 8.500 voor het totaal of € 3.250 per module
Info en aanmelden :  Annelies Gielgens, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Tel: 045-4006177, www.zuyd.nl/professional/werkplekleren

Evolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met EvolvaEvolva Group - Bart van Dolderen: start met Leergang Expert Werkplekleren met Evolva 

Log in