Vertel & Deel

Kirsten en Sophie waren twee van de in totaal tien studenten die tijdens de Hackathon meedachten over de ‘waarde’ van Werkplekleren 3.0.

“Wat ik persoonlijk erg verrassend vond, was dat werkplekleren binnen de zorg blijkbaar wordt gezien als iets nieuws,” begint Sophie, derdejaars studente HRM: “Voor veel studenten is dit een logische, natuurlijke manier van leren. Dankzij onze eigen ervaringen konden we vrij gemakkelijk bedenken wat de toegevoegde waarde van Werkplekleren is: namelijk dat je sneller leert; dat je sámen leert waardoor je band met collega’s sterker wordt; dat je meer eigen inbreng hebt in wat je wil leren, waardoor de motivatie om te leren groeit. Die waardes hebben we vertaald naar een bestaand bedrijfsmodel dat duidelijk maakt wat de vijf succesfactoren van een organisatie zijn. Eén van de belangrijkste - bewezen - succesfactoren is dat medewerkers elkaar feedback geven en elkaar op die manier versterken. Ook dat bereik je met Werkplekleren 3.0.”

 

foto kristel en sophie

Sophie presenteerde haar bedrijfsmodel samen met PABO-studente Kirsten. “Ik vind het leuk om te presenteren; om mensen te overtuigen op basis van goede argumenten,” vertelt Kirsten. “Dat moet natuurlijk ook wel, want straks sta ik de hele dag als leerkracht voor de klas. Sophie en ik zijn vriendinnen, dus we zijn goed op elkaar ingespeeld. Binnen twee uur hadden we onze presentatie klaar, terwijl de rest nog druk bezig was. Daardoor twijfelden we of ons verhaal wel goed genoeg zou zijn, maar de reacties waren heel positief. De juryleden waren zelfs zo enthousiast dat ze ons als winnaar aanwezen.” Sophie: “Ik ben nogal competitief dus als er een wedstrijdelement is, ga ik vol voor de winst. Leuk dus dat wij de hoofdprijs van € 100,- per persoon in ontvangst mochten nemen! Maar de nieuwe inzichten die ik heb gekregen, zijn voor mij nog meer waard.”

Log in